donderdag 25 december 2014

DE ZELFREDZAAMHEID VAN MENSEN, DAAR GAAT HET OM - MIJN PLEIDOOI VOOR EEN BASISINKOMEN (1994)

In het overheidsbeleid dient het accent te liggen op kansen en mogelijkheden voor iedereen





Twintig jaar geleden nam ik deel aan de Topkader Training van de VVD. Ik maakte van deze gelegenheid gebruik om mijn gedachten - verder - te scherpen over een thema waarmee ik al geruime tijd bezig was: ons welvaartsbeleid en het daarmee verbonden sociale stelsel.

Van het onderdeel mediapresentatie werden video-opnamen gemaakt. Mijn presentatie en de daarop volgende discussie monteerde ik in een clip van 10 minuten.

De thematiek is nog steeds actueel.

2 opmerkingen:

  1. Het blijft een interessante gedachte. Maar welk een revolutie zou nodig zijn om dit te bewerkstelligen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, een revolutie die voor de VVD ook vandaag een brug te ver is, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen